Spring til indhold

Info om Borgerservice

Borgerservice har lukket for personlige henvendelser frem til og med mandag d. 13. april 2020. Du kan stadig komme i kontakt med os.
25.03.2020

Generelle telefoniske henvendelser

Telefoniske henvendelser til Holbæk Kommune kan fortsat ske på 72 36 36 36 indenfor kommunens normale telefontid.

Derudover et par andre kontaktmuligheder: Den Digitiale Hotline og Akutnumre.

Tidsbestillinger

Lukning af Borgerservice for personlige henvendelser og tidsbestilling er foreløbig forlænget frem til uge 16. Der vil fra midten af uge 15 – med mindre der kommer nye tiltag/ændringer fra regeringen – blive åbnet op for tidsbestilling fra tirsdag den 14. april Hvis du har reserveret tid i uge 14 og 15, bliver du kontaktet.

Kørsel

Kørsel til læge/speciallæge for pensionister, som ikke kan transportere sig selv, kan fortsat bestilles ved henvendelse til kommunens hovednummer 72 36 36 36.

Kørekort

Har du mistet dit kørekort, eller er dit kørekort udløbet, kan der i visse tilfælde udstedes midlertidigt kørekort uden fremmøde. Alle henvendelser vedr. kørekort skal rettes til vores hovednummer 72 36 36 36.

Forny dit kørekort

Hvis du skal have fornyet dit kørekort, kan du få et midlertidigt ved at skrive til Borgerservice/Pas og Kørekort via Digital post på Borger.dk.

I e-mailen, som du sender via digital post, skal du oplyse, at du skal have fornyet dit kørekort, og at du henvender dig personligt i Borgerservice, når der åbnes igen for at gøre sagen færdig. Skriv også dit telefonnummer, så vi kan ringe til dig ved spørgsmål.

Når vi har fået din e-mail, sender vi et midlertidigt kørekort retur i din digitale postkasse. Dette kan du printe ud eller forevise via Digital Post eller E-boks. Du skal selv printe det midlertidige kørekort ud eller kunne fremvise det på din telefon ved en eventuel kontrol. Har du brug for hjælp så ring på 72 36 36 36 eller til Den Digitale Hotline 72 20 00 00

Har du mistet dit kørekort

Hvis du har mistet dit kørekort (tabt, strålet eller lign.), kan du få et midlertidigt kørekort ved at skrive til Borgerservice/Pas og Kørekort via Digital post på Borger.dk. I e-mailen, som du sender via digital post, skal du oplyse, hvornår og hvordan du har mistet dit kørekort. Du skal også skrive, at du henvender dig personligt i Borgerservice, når der åbnes igen for at gøre sagen færdig. Skriv også dit telefonnummer, så vi kan ringe til dig ved spørgsmål.

Når vi har fået din e-mail, sender vi et midlertidigt kørekort retur i din digitale postkasse. Dette kan du printe ud eller forevise via Digital Post eller E-boks. Du skal henvende dig til Borgerservice personligt, når der åbnes igen, for at gøre sagen færdig. Du skal selv printe det midlertidige kørekort ud eller kunne fremvise det på din telefon ved en eventuel kontrol. Har du brug for hjælp så ring på 72 36 36 36 eller til Den Digitale Hotline 72 20 00 00

Vielser

Der afvikles i perioden fra den 16. marts 2020 og til mandag den 13. april 2020 kun akutte vielser i helt særlige situationer. Henvendelse skal ske til kommunens hovednummer 72 36 36 36.

Pas

De borgere, som fortsat ikke har afhentet deres pas, får SMS om at holde sig orienteret via kommunens hjemmeside i forhold til, hvornår Borgerservice åbner igen.

Vi forventer, at pas, som er bestilt til hjemmeadressen, udsendes. Der vil kunne bestilles tid til håndtering af nyt pas i særlige akutte situationer ved henvendelse til kommunens hovednummer 72 36 36 36.

Nem-Id

Nyt nøglekort kan bestilles via www.nemid.nu, hvor der er også findes svar på en lang række andre spørgsmål. I særlige tilfælde kan der bestilles tid til oprettelse eller nyt nøglekort ved personlig betjening. Henvendelse kan ske til kommunens hovednummer 72 36 36 36.

Hjælp til selvbetjening

Hjælp til selvbetjeningsløsningerne kan fortsat ydes telefonisk. I særlige tilfælde vil der kunne bestilles tid til personlig betjening via kommunens hovednummer 72 36 36 36.

Indrejse til Danmark

Alle henvendelser vedrørende indrejse skal rettes til kommunens hovednummer 72 36 36 36



Feedback

Sidst opdateret

31.03.2020

Ansvarlig redaktør

Mette Wallin

Vi er ikke i normal drift

Du kan ringe til os på vores hovednummer 72 36 36 36

Hvis du har spørgsmål om corona, kan du ringe til Sundhedsstyrelsens hotline på 70 20 02 33

Find mere information om myndighedernes anbefalinger her

 

 

Seneste nyheder